دسته‌بندی نشده

انواع دامن و مدل های دامن که باید بدانید!

انواع دامن

اگر عاشق دوخت لباس های خود هستید، باید انواع دامن های موجود را بشناسید تا بهتر بتوانید الگوی دوخت دامن را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. در این راهنما در مورد انواع مختلف دامن، مدل های مختلف دامن و شکل دامن نگاه خواهیم کرد.

انواع دامن

نوع دامن مانند یک نوع کتاب یا ژانر است. شعر، داستان، ترسناک، زندگی نامه و…

سبک مانند سبک کتاب است. معاصر، مدرنیستی، ویکتوریایی و…

بنابراین، برگردیم به انواع دامن! فقط پنج نوع دامن وجود دارد:

1. دامن A-line

من یک دامن A-line را دوست دارم! این دامنی است که ساختن آن برای خودتان بسیار آسان است و شکل آن با دراز کردن درز کناری از کمر تا باسن ایجاد می شود. یک دامن A-Line از کمر به شکل A بیرون می زند و به همین دلیل نام آن این است. دامن های A-Line را می توان با طول های مختلف در ذهن ایجاد کرد، اما زمانی که سجاف آن درست بالای زانو تمام می شود، بهترین ظاهر را دارند. به راحتی می توان گفت که دامن های A-line و دامن های مدادی در مورد انواع دامن کاملا متضاد هستند! با گشاد شدن دامن A Line به سمت بیرون از ران و محدودتر شدن دامن مدادی به سمت ران، این دو دامن شکل بسیار متفاوتی دارند!

بیشتر بدانید: چه دامن هایی شما را لاغرتر و پاها را بلندتر می کند؟

2. دامن دایره ای

دامن های دایره ای با یک کمر و یک سجاف که دایره یا بخشی از آن هستند ایجاد می شوند. هیچ لبه مستقیمی روی الگوی دامن دایره ای وجود ندارد به جز درزهای جانبی یا جلو و وسط پشت! یک دامن دایره ای را می توان برای ایجاد سبک های مختلف دامن دایره ای تغییر داد.

3. دامن های فیت

دامن‌های فیت برای تناسب با خطوط بدن ایجاد می‌شوند، بنابراین در قسمت کمر، باسن و پایین تا ران قرار می‌گیرند. اگر خیلی تنگ باشند، اغلب دارای چاک در وسط پشت، یا در درزهای جانبی و / یا جلوی مرکزی هستند تا امکان حرکت را فراهم کنند. یک نمونه عالی از یک دامن فیت، دامن مدادی یا دامن لوله ای خواهد بود.

4. دامن های راسته

دامن‌های راسته نوعی دامن هستند که برای ایجاد اشکال‌ مختلف دامن‌، سبک‌های مختلفی را روی آن اعمال می‌کنید. ایجاد یک الگو دامن راسته آسان است و الگویی که با اندازه‌گیری‌های خود درست می‌کنید، پایه‌ای برای تمام مدل‌های مختلف دامن است که در ادامه به آن‌ها نگاه خواهیم کرد!

بسیاری از افراد دامن مدادی را با دامن راسته اشتباه می گیرند. دامن راسته یک نوع دامن است که الگوی کاملا صافی دارد. دامن مدادی به طور قابل توجهی دامن فیت تری است و به نوعی چاک برای حرکت در هنگام پوشیدن نیاز دارد.

5. دامن یوکی

دامن های یوکی، قسمت بالایی فیت را با قسمت پایینی پرتر زیر دامن ترکیب می کنند. به طوری که قسمت کمر آن فیت کمر و قسمت پایین تر کمی گشاد تر خواهد بود. دامن‌های یوکی می‌توانند از هر طول یا شکلی برخوردار باشند و سبک های بی‌پایانی را ایجاد می‌کنند.

معرفی محصول: دامن کد 408

مدل های دامن

1. دامن نامتقارن

دامن با هر چیز نامتقارنی یک مدل دامن است. شما می توانید نوع دامن راسته داشته باشید که نیمی از دامن را نصب کرده و نیمه دوم را در امتداد یک درز جلوی وسط جمع کنید. وقتی از جلو یا پهلو به دامن نگاه می کنید، باید دو طرف آن باهم تفاوت داشته باشد.

2. دامن با لبه نامتقارن

دامنی که در دور تا دور آن لبه‌های یکدستی نیست، می‌توان گفت که لبه‌های نامتقارن دارد و بنابراین به‌عنوان یک مدل دامن خاص طبقه‌بندی می‌شود.

3. دامن پتویی

این یک مدل دامن است که در آن پارچه به سبک پتو استفاده شده است و شکل آن می تواند هرچیزی باشد. معمولاً دامن های پتویی از پشم گرم یا بوکل برس خورده ساخته می شوند.

4. دامن حبابی

دامن حبابی با تا زدن پارچه دوخت لبه های آن به یکدیگر ایجاد می شود. به ندرت می توان یک مدل دامن میدی یا ماکسی از دامن حبابی را دید. نه تنها به دلیل مقدار پارچه ای که برای دو لایه دامن لازم است، بلکه به این دلیل که مقدار بیش از حد پارچه مورد نیاز باعث تحرک محدود می شود.

5. دامن Cowl

یک دامن Cowl معمولاً از طریق پوشاندن روی پایه یا مانکن انسان ایجاد می‌شود، اما به راحتی می‌توان با اتصال قطعات الگوی جلو و پشت دامن و باز کردن آنها برای افزودن حجم اضافی در محل درز کناری، آن را ایجاد کرد. شما می توانید این حجم اضافی را در هر جایی اضافه کنید، اما به قسمت وسط جلو یا وسط پشت اضافه می شود و در نهایت یک دامن دلپذیر خواهید داشت!

6. دامن گشاد

دامن گشاد به سبک دامنی گفته می شود که دامن از بدن فاصله دارد. آن را نقطه مقابل یک دامن بسیار فیل در نظر بگیرید.

7. دامن جمع شده

یک دامن جمع شده اغلب با یک مستطیل پارچه ایجاد می شود، یک دوخت بلند که لبه بالایی پارچه را جمع می کند و سپس با قرار دادن آن در داخل یک کمربند، آن را جمع می کند. این باعث جمع شدن در قسمت کمر می شود و دامن به صورت ملایم تا لبه پایین می افتد.

8. دامن Gored

دامن های گورد از قسمت های مجزا و مساوی برای ایجاد یک دامن کاملا گرد ایجاد می شوند و معمولاً به صورت زیر وجود دارند:

  • دامن چهار رنگ
  • دامن شش رنگ
  • دامن هشت بند

دامن های گورد را می توان از انواع دامن های A Line، راسته یا دایره ای ایجاد کرد! جزئیات مهم این است که هر “گور” یا چین برابر است. (اگر نه، پس مدل دامن پانل دار خواهد بود.)

9. دامن کمر بلند

دامن های کمر بلند یک انتخاب سبک است که برخی افراد آن را دوست دارند، جایی که بند کمر به طور قابل توجهی روی بدن قرار می گیرد. دامن‌های کمر بلند می‌توانند به فردی که آن‌ها را می‌پوشد، ظاهری ساعت شنی بدهد.

10. دامن مینی میکرو

دامن مینی میکرو کمر پهنی دارد که در زیر شکم قرار می گیرد و قد آن نیز تا زیر باسن و چین دار است و اغلب به عنوان لباس خواب برای بانوان کاربرد دارد.

11. دامن کوتاه

دامن کوتاه با طول کم معمولاً در وسط ران تمام می شود. از آنجایی که برای ساخت آن به پارچه کمتری نیاز بود، در دهه 1960 دامن کوتاه، دامن اقتصادی تری برای دوخت بود، در حالی که در دهه 2020 دامنی بود که اغلب به راحتی می توان با تغییر کاربری لباس های قدیمی یا اثاثیه خانه ساخته شده از پارچه مناسب آن را ایجاد کرد. دامن کوتاه می تواند برای تمام فصول مناسب باشد. من عاشق یک دامن کوتاه شیفون ابریشمی برای تابستان، یک دامن کوتاه جین ژنده‌دار برای بهار و یک دامن کوتاه پشمی با جوراب شلواری برای روزهای پاییز و زمستان هستم.

12. دامن میدی

یک دامن میدی تا وسط ساق پا تمام می شود. این کلمه به دلایلی تصاویری از دامن های قدیمی و نه چندان جذاب را به ذهن می آورد. علاوه بر این اغلب متوجه می‌شوید که دامن‌های میانی بخشی از ظاهر کت و دامن را تشکیل می‌دهند و برای یک ظاهر کاری مناسب‌ عالی است. برای داشتن حسی امروزی، به دنبال ایجاد دامن‌های میانی با جزئیات جالب باشید – چین‌دار، چاک جلوی میانی، یا جیب‌های بزرگ جلو با جزئیات دوخت بالا که چشم را از طول دامن دور کند.

13. دامن ماکسی

دامن ماکسی برای استفاده در تابستان دامن مناسبی است و هنگامی که از پارچه‌های شناور سبک دوخته می‌شود، می‌تواند خنکی را فراهم کند. دامن های ماکسی را می توان در پارچه های سنگین تر نیز ایجاد کرد و در ماه های زمستان نیز پوشید.

14. دامن مدادی

  • انتخاب های طراحی هنگام ایجاد یک دامن مدادی عبارتند از:
  • کمر نرمال یا با کمر بالا
  • طول بالای زانو یا درست زیر زانو
  • چاک جلو یا پشت
  • پارچه بافته شده، بافتنی، غیر پارچه (چرم و جیر)

بسته به پارچه ای که انتخاب کرده اید، یک دامن مدادی می تواند ظاهری کاملا متناسب برای کار، یک لباس شب برای مهمانی ها و مجالس یا یک تیپ غیررسمی برای لباس های روزمره و خانه باشد.

15. دامن

این سبک دامن برای کت و دامن نیز در نظر گرفته می شود. این دامن ترکیبی از یک دامن چین دار و یک دامن روکش دار است که قسمت جلویی روی قسمت دوم جلویی قرار می گیرد. مدل های دامن چین پلیسه با انواع دامن، طول دامن و نوع چین تغییر می کند.

16. دامن سارونگ

به جرات می توان گفت که سارونگ یک سبک دامن است اما نه کاملاً بسته زیرا هیچ همپوشانی وجود ندارد. دامن به سبک سارونگ یک دامن باز با گره هایی در دو طرف آن برای ثابت نگه داشتن دامن، چه در سطح کمر و چه در سطح باسن است. معمولاً دامن سارونگ در ماه‌های گرم‌تر سال پوشیده می‌شود. اگر قصد دارید یک دامن به سبک سارونگ بسازید، از یک پارچه طبیعی و سبک مانند پنبه یا ابریشم استفاده کنید. هر چیزی که توسط انسان ساخته شده باشد در دماهای گرمتر احساس گرما و چسبندگی خواهد داشت.

17. دامن لایه ای یا دامن پلکانی

دامن های چند لایه یک مدل دامن فوق العاده است که هنگام پوشیدن کاملاً پر و شیک نشان داده می شود. دامن های پلکانی اغلب قد ماکسی هستند و از پارچه های سبک برای ماه های تابستان ساخته می شوند. وقتی پهنای بیشتری به هر لایه یا لایه در مقایسه با لایه بالای آن اضافه می‌شود و در آن جمع می‌شود یک شکل فوق‌العاده برای دامن به دست می‌آید که می‌تواند شبیه به دامن کولی باشد.

18. دامن لاله

می توان گفت دامن لاله یک مدل دامن سجاف نامتقارن است. در حالی که سجاف در تمام اطراف یکنواخت نیست. دامن های لاله از پانل های روی هم مانند گل لاله ساخته شده اند و از این رو نام آن این است! و می تواند کوتاه یا بلند باشد.

19. دامن پیچیده یا رول

در حالی که بسیاری از مردم دامن پیچیده را نوعی دامن می‌دانند، من آن را در اینجا در بخش مدل‌های دامن آورده‌ام، زیرا یک دامن را می‌توان به عنوان هر نوع دامنی و هر قد دامن ایجاد کرد. دامن‌های رول که در فصل تابستان در پارچه‌های سبک‌تر بسیار محبوب هستند، در زمستان نیز با پارچه‌های سنگین مانند توید و بوکل بسیار محبوب هستند.

طول های مختلف دامن

طول دامن‌ها متفاوت است و طول مدل دامن همیشه آن را بسیار متفاوت نشان می‌دهد. طول های مختلف دامن عبارتند از:

  • کوتاه
  • مینی که معمولاً در وسط ران تمام می شود.
  • طول زانو
  • میدی که معمولاً در نیمه ساق پا به پایان می رسد.
  • Maxi که معمولاً در مچ پا به پایان می رسد.

برای ایجاد مدل های نامحدود دامن می توانید طول دامن را همراه با جزئیات دیگر اعمال کنید.

منبع: thecreativecurator

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *