مقالات شلوار زنانه

تاریخچه شلوار جین

تاریخچه شلوار جین

شلوار جین شلواری است که از پارچه جین یا دنیم ساخته شده است. این شلوار ها اولین بار توسط ژاکوب دیویس و لوی اشتراوس در سال 1873 اختراع شدند. نام شلوار جین از شهر جنوا در ایتالیا گرفته شده است، مکانی که در آن پارچه‌های مخملی نخی به نام جین تولید می‌شد. لوی اشتراوس در سال 1851 از آلمان به نیویورک آمد تا به برادر بزرگترش که یک فروشگاه کالاهای خشک داشت بپیوندد. در سال 1853 او در مورد گلد راش در غرب شنید، بنابراین به سانفرانسیسکو نقل مکان کرد تا شعبه غربی کسب و کار خانواده و کالاهای خشک را تأسیس کند. او در سانفرانسیسکو پارچه های پنبه ای می فروخت و یکی از مشتریان او جیکوب دبلیو دیویس، خیاطی از رنو، نوادا بود که اقلام کاربردی مانند چادر، پتوی اسب و روکش واگن می ساخت.

یک روز مشتری او یک شلوار محکم سفارش داد که می توانست هنگام انجام کار سخت دوام بیاورد. او شلوار را از جینی که از Levi Strauss & Co خریداری کرده بود درست کرد و با قرار دادن پرچ های مسی در مکان هایی که شلوارها بیشتر پاره می شدند، آن ها را قوی تر کرد. وقتی می خواست آنها را ثبت کند، به لوی اشتراوس نامه نوشت و آنها را در کار خود شریک کرد. پس از آن باهم یک کارخانه بزرگتر باز کردند و شلوار جین به این ترتیب متولد شد.

تاریخچه شلوار جین

شلوار جین فرهنگ بیش از 140 سال گذشته را نشان می دهد. این شلوار ها ابتدا لباس کار بودند، سپس به نمادهای نافرمانی برای مد شدن تبدیل شدند. تاریخچه جین و شلوار جین طولانی و رنگارنگ است.

مخترعان جین

Jacob W. Davis و Levi Strauss از سر ناچاری با هم متحد شدند و آیتمی را ایجاد کردند که سال ها و حتی امروزه نیز بر فرهنگ جوامع مختلف تاثیر گذار است. در اینجا می توانید درباره مخترعان شلوار جین اطلاعات بیشتری کسب کنید.

حقایق شلوار جین

آیا می دانستید گران ترین شلوار جین آبی به قیمت 250 هزار دلار فروخته می شود؟ آیا می دانستید بلندترین شلوار جین آبی شصت و هشت متر طول دارد؟ حقایق جالب در مورد شلوار جین را بخوانید.

ساخت شلوار جین

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که شلوار جین آبی یا حتی زیپ آن چگونه ساخته می شود؟ حال شما فرصتی دارید که همه این چیز ها را بدانید و با روش های ساخت شلوار جین و زیپ آن نیز آشنا شوید.

تاریخچه ساخت شلوار جین

شلوار جین از پارچه ای به نام دنیم ساخته شده است. نام دنیم از نام پارچه محکمی به نام Serge de Nimes گرفته شده است که در ابتدا در Nimes فرانسه ساخته شد و de Nimes denim نام گرفت. بافندگان نیمز تلاش کردند تا کرک پنبه‌ای را که در شهر جنوا ایتالیا ساخته می‌شد، بازتولید کنند، اما شانسی نداشتند. آنها با آزمون و خطا، پارچه‌ی جناغی دیگری ساختند که به دنیم معروف شد. دنیم منسوجات جناغی پنبه ای بود که در آن پود از زیر دو یا چند نخ تار عبور می کرد. تارهای به رنگ نیلی رنگ می‌شدند و نخ‌های پود سفید باقی می‌ماند که از یک طرف به جین رنگ آبی و از طرف دیگر رنگ سفید می‌دادند. جین بسیار بادوام است و به همین دلیل توسط افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که به لباس های با دوام زیاد نیاز دارند. همین موضوع نیز دلیل استفاده از این پارچه برای تولید شلوار جین توسط لوی اشتراوس و ژاکوب دبلیو دیویس شد.

برای رنگ آمیزی جین از رنگ نیلی استفاده می شود. این رنگ ارگانیک با رنگ آبی متمایز است و از زمان های قدیم در هندوستان که نام خود را از آنجا گرفته است، تولید و استفاده می شد و سپس از هند، نیل به مصر، یونان و رم وارد شد. سایر تمدن های باستانی مانند چین، ژاپن، مصر، بریتانیا، بین النهرین، پرو، ایران و آفریقا نیز از نیل برای رنگرزی استفاده می کردند. نیل در هند از گیاه Indigofera tinctoria تهیه و روی پنبه استفاده می شد زیرا ساده ترین روش رنگ آمیزی بود. تنها مشکل این بود که رنگ دوام زیادی نداشت. نیل در قرون وسطی در اروپا یک کالای تجملی نادر بود دلیل آن واسطه‌های ایرانی، شامی و یونانی بودند. با کشف یک مسیر دریایی به هند، این مشکل حل شد و گیاهان نیل به مستعمرات انتقال یافتند. نیل ارگانیک تا زمان کشف نیل مصنوعی در اواخر قرن نوزدهم مورد استفاده قرار می گرفت؛ اما نیل مصنوعی ارزان تر بود و تقریبا جایگزین نیل طبیعی شد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *