مقالات شلوار زنانه

جوراب شلواری چیست؟ آشنایی با انواع آن

جوراب شلواری

جوراب شلواری از جمله پوشاک مورد علاقه خانم های ایرانی است که در تمامی فصول از آن استفاده می کنند. این پوشاک معمولا برای تکمیل پوشش خانم ها هنگام پوشیدن پیراهن در مهمانی ها و مراسمات خانوادگی استفاده می شود زیرا بسیاری از خانم ها علاقه ای به باز و برهنه بودن پاهای خود ندارند. جوراب شلواری ها انواع بسیار مختلف و رنگ بندی های متنوعی دارند. در این مقاله از پوشاک کارل که در زمینه تولید پوشاک و شلوار لی ارزان فعالیت می کند قصد داریم به انواع جوراب شلواری و کاربرد آن بپردازیم.

آشنایی با جوراب شلواری

جوراب شلواری ترکیبی از جوراب و شلوار است. در یک تعریف کلی می توان گفت این نوع جوراب نوعی شلوار شبیه به جوراب است که قسمت های بالای آن ضخیم و قسمت های دیگر نازک تر است. ساختار جوراب شلواری ها بدین گونه است که قسمت بالای کمر آن حالت کشسانی بسیار محکمی دارد، قسمت پوشاننده باسن آن از دیگر قسمت ها ضخیم تر و هرچه به سمت پاها می آید ساختار آن نازک تر و یکنواخت تر می شود. باتوجه به این که تنوع رنگی در جوراب شلواری ها بسیار زیاد است اما رنگ کرم یا رنگ پا و مشکی آن از جمله رنگ های پرکاربرد محسوب می شود. جوراب شلواری ها معمولا از جنس پلی آمید، آلاستین، نخ، لاکرا، پلی استر، نایلون، پنبه و… تولید می شود.

انواع جوراب شلواری

جوراب شلواری ها به طور کلی به دو دسته نازک و ضخیم تقسیم بندی می شوند:

  • جوراب شلواری ضخیم جوراب شلواری است که کلفتی آن بسیار زیاد است به طوری که اصلا رنگ بدن در آن مشخص نمی شود. این نوع جوراب شلواری ها که با نام ساپورت نیز شناخته می شود گاهی به عنوان شلوار نیز کاربرد دارد.
  • جوراب شلواری نازک جوراب شلواری است که رنگ بدن در آن مشخص است.

از انواع دیگر جوراب شلواری می توان به جوراب شلواری می توان به جوراب شلواری ساده، جوراب شلواری توری، جوراب شلواری رنگی، جوراب شلواری بچگانه با طرح های کارتونی، جوراب شلواری فانتزی، جوراب شلواری طرح دار، جوراب شلواری شفاف یا شیشه ای، جوراب شلواری غیر شفاف، جوراب شلواری گیپور، جوراب شلواری نگین دار، جوراب شلواری زمستانی داخل کرک دار و… اشاره کرد.

کاربرد جوراب شلواری

همانطور که گفته شد جوراب شلواری به عنوان پوشاکی برای خانم ها شناخته می شود و خانم ها از این پوشاک معمولا به عنوان پوششی زیبا برای پاهای خود استفاده می کنند؛ بنابراین به طور کلی از جوراب شلواری برای پوشیدن همراه با پیراهن، لباس های مجلسی، لباس زنانه، گرم نگه داشتن پاها در فصل زمستان و… استفاده می شود.

جمع بندی

جوراب شلواری ترکیبی از جوراب و شلوار است و از دهه 1960 جایگزین جوراب های ساق بلند زنانه شده است. در واقع می توان گفت جوراب شلواری جورابی است که از قسمت بالای شکم و زیر ناف تا نوک انگشتان پا را پوشش می دهد و امروزه تمامی خانم ها و دخترها از آن برای پوشش پاهای خود استفاده می کنند. این پوشش انواع بسیار مختلفی دارد و در یک دسته بندی کلی به دو نوع جوراب شلواری نازک و کلفت تقسیم می شود. جوراب شلواری معمولا همراه با پیراهن، لباس های مجلسی، سارافون و… کاربرد دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *