مقالات شلوار زنانه

شلوار بوت کات چست؟ معرفی انواع آن

شلوار بوت کات

صنعت مد همواره در حال به روز رسانی و تغییر است و در آن لباس هایی از مد خارج و لباس هایی تازه مد می شوند. در این صنعت برخی لباس های قدیمی و از مد خارج شده دوباره پس از گذشت سال ها با تغییراتی به دنیای مد باز می گردند و همه از آن ها استفاده می کنند تا ظاهری شیک و به روز داشته باشند. امروزه شلوار ها انواع مختلفی دارند و یکی از آن ها شلوار بوت کات است که در این مقاله از پوشاک کارل به معرفی آن می پردازیم.

شلوار بوت کات چیست؟

در اواخر دهه 1980 شلوار جین دم پا گشاد مجددا وارد عرصه مد شد؛ اما اینبار شلوار جین دم پا گشاد نسبت به دفعات قبلی تغییر قابل توجهی کرده بود و به عنوان شلوار بوت کات شناخته می شد. در اصل می توان گفت شلوار جین بوت کات در اوایل دهه 1990 میلادی معرفی گردید. شلوار بوت کات به شلواری گفته می شود که قسمت بالای آن راسته و فیت است اما از زانو به بعد گشاد شده و به صورت دم پا گشاد می ایستد. این شلوار بسیار انعطاف پذیر است و شما می توانید آن را با انواع شومیز، مانتو، تاپ، تیشرت و… ست کنید.

این شلوار به دلیل ست کردن با انواع بوت طراحی و به همین دلیل بوت کات نام گرفت. این شلوار بسیار شبیه شلوار های دم پا گشاد دهه شصت است با این تفاوت که در قسمت دم پا شلوار بوت کات، یک چاک بلند وجود دارد. این مدل شلوار به دلیل گشاد بودن دم پا، برای هر کسی مناسب نیست و به هرکسی نمیاد. به بیانی دیگر می توا گفت شلوار بوت کات برای افراد با قد کوتاه مناسب نیست اما اگر قدتان از 160 سانتی متر بیشتر است، در خرید آن درنگ نکنید.

انواع شلوار بوت کات

  • بوت کات پارچه ای که با انواع پارچه های دوخت شلوار پارچه ای دوخته می شود.
  • بوت کات جین که با پارچه جین دوخته می شود.
  • بوت کات کراپ که قد کوتاهتری نسبت به انواع دیگر دارد و کمی بالاتر از مچ پا می ایستد. این شلوار برای افراد کوتاه قد و بلند قد مناسب است.
  • بوت کات فاق کوتاه که برای پوشیدن با تاپ های کوتاه و مدل دار مناسب است و باعث دیده شدن کمر و شکم می شود.
  • بوت کات فاق بلند که فاق بلندی دارد و برای پوشیده بودن ناحیه شکم و کمر مناسب است.
  • بوت کات طرحدار که با طرح ها خاص خود برای افراد توپر و چاق مناسب است.
  • بوت کات چاکدار که در قسمت دم پای گشاد خود دارای چاک بزرگی است.

شلوار بوت کات چه ویژگی هایی دارد؟

این نوع شلوار باعث کشیده و قد بلند تر به نظر رسیدن اندام افراد می شود. همچنین دم پا و گشاد بودن بخش انتهایی آن باعث متعادل به نظر رسیدن اندام افراد می شود و برای افرادی با اندام به شکل سیب و توپر مناسب است. استفاده از شلوار بوت کات هیچ محدودیت سنی نداشته و برای تمامی افراد مناسب است. همچنین علاوه بر خانم ها، آقایان نیز می توانند از آن استفاده کنند. راسته، فیت و تنگ بودن در قسمت بالای زانو و گشاد شدن در پایین زانو از ویژگی های این شلوار است و با فاق بلند و فاق کوتاه نیز تولید می شود. ویژگی دیگر این شلوار انعطاف پذیری آن است که با انواع مختلفی از لباس ها ست می شود.

جمع بندی

صنعت مد روزانه با تغییر و تحولات بسیاری همراه است و در آن شلوار های جدیدی طراحی یا برخی شلوار های قدیمی دوباره باز می گردند. شلوار بوت کات در اوایل دهه 1990 معرفی شد. در این شلوار قسمت بالای آن راسته و فیت است و از زانو به بعد گشاد می شود. از انواع این شلوار می توان به بوت کات فاق بلند، فاق کوتاه، طرح دار، پارچه ای، جین و… اشاره کرد. اگر شما از اندام توپر یا لاغری برخوردار هستید، این شلوار برای شما مناسب خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *