مقالات شومیز

انواع پارچه بهاره برای دوخت مانتو کدامند؟

انواع پارچه بهاره برای دوخت مانتو

با توجه به این که هر فصل آب و هوای خاص خود را دارد، با رسیدن هر فصل باید پوشش مناسب آن فصل را استفاده کنیم. به طور مثال از لباس های زمستانه نمی توان برای فصل بهار و تابستان استفاده کرد. فصل بهار دارای آب و هوای خاصی است که هم سرد است و هم گرم، بنابراین در این هوا باید از پارچه ای استفاده کنید که مناسب هر دو هوا باشد. در کنار این مساله، مانتو پوششی است که برای خانم ها اهمیت بسیار زیادی دارد و هر خانم ایرانی سالانه چندین مانتو خریداری می کند. در این مقاله از پوشاک کارل به انواع پارچه مناسب فصل بهار می پردازیم.

پارچه های مناسب برای دوخت مانتو بهاره

به دلیل نفوذ فضای مجازی در زندگی روزانه مردم، ممکن است بسیاری از خانم ها در انتخاب پارچه مناسب برای مانتو در فصل بهار دچار سردرگمی شوند. برای خرید پارچه باید به این نکات توجه داشته باشید که جنس پارچه باید مرغوب باشد، زیاد چروک نشود، در اثر شست و شوی چندین باره آسیب نبیند و… . در ادامه تصمیم داریم شما را با چند نمونه از بهترین پارچه های مانتویی مناسب فصل بهار مانند پنبه، لنین، شانتون، ابریشم و لی آشنا کنیم.

پارچه پنبه

اولین پارچه مناسب فصل بهار، پنبه است که با الیاف ظریف و سبک خود به شما کمک می کند از گرمای پیش رو لذت ببرید. پارچه پنبه ظریف و نازک است، استحکام خوبی دارد و کیفیت خود را با چنین بار شست و شو از دست نمی دهد اما همواره نیازمند اتو کشی است. این پارچه به دلیل تهویه مناسبی که دارد به شما کمک می کند تعریق کمتر داشته باشید و بدنتان را خنک نگه دارید. این پارچه به سرعت خشک می شود، بنابراین لکه عرق بدن روی آن باقی نمی ماند.

پارچه لنین

لنین پارچه ای زیبا، نرم، لطیف و جذاب است که ویژگی های خاصی دارد. این پارچه دارای جذب بالا و قابلیت تنفس، رنگ ثابت و سازگار با محیط زیست است. شکل اولیه خود را به خوبی حفظ می کند و بعد از شست و شوی مکرر تغییر اندازه نمی دهد. علاوه بر آن، لطافتی بی نظیر داشته و ضد باکتریال و ضد آلرژی است. این پارچه طبیعی است و استحکام بیشتری نسبت به پنبه دارد و خیلی زود خشک می شود؛ اما دائما نیاز به اتوکشی دارد.

پارچه شانتون

این پارچه آهار بسیار خوبی دارد و به کمک آن شما می توانید مانتویی با ایستایی مناسب و بدون چروک برای فصل بهار داشته باشید. پارچه شانتون انواع مختلفی دارد و بسیار سبک و راحت است. انواع مختلف این پارچه دارای مزیت و ویژگی مشترکی هستند که باعث محبوبیت این پارچه شده است. بافت لطیف و ضد حساسیت این پارچه در کنار تنوع رنگ و قیمت مناسب باعث شده که خرید آن بسیار مقرون به صرفه باشد.

پارچه ابریشم

این پارچه با وجود ظرافت بسیار زیاد، محکم و مقاوم است. قیمت این پارچه به دلیل فرآیند تولید آن نسبت به دیگر پارچه ها گران تر و ارزشمند تر است. نگهداری این پارچه کمی سخت است و در هنگام اتو کردن آن باید احتاط کنید زیرا این جنس پارچه خیلی زود می سوزد و شکل اولیه خود را از دست می دهد اما دارای طرح و رنگ های بسیار مختلفی است که نظر افراد را به خود جلب می کند.

پارچه لی

این پارچه بسیار جذاب تقریبا مناسب هر فصل از سال است و با استفاده از آن می توانید یک مانتو بهاره شیک منحصر به فرد بدوزید. در حال حاضر پارچه لی با تنوع رنگی زیاد و طرح های مختلف در بازار وجود دارد که یکی از زیباترین نوع آن، حالت سنگشور آن است که ظاهری منحصر به فرد دارد. البته پیشنهاد می شود برای دوخت مانتوی بهاره بیشتر از رنگ های روشن و خنک این جنس استفاده کنید تا هماهنگی بیشتری با فصل داشته باشد.

جمع بندی

هر فصل از سال دارای آب و هوای به خصوصی است که به پوشش مناسب خود را می طلبد. در فصل بهار به دلیل این که روز ها کمی گرم و شب ها کمی خنک می شود، باید از پارچه ای برای مانتو استفاده کنید که مناسب هر دو هوا باشد. پارچه های مانتویی مناسب فصل بهار بسیار متنوع است که ما در این مقاله به 5 مورد از آن ها از جمله پنبه، لنین، شانتون، ابریشم و لی پرداختیم و ویژگی های هر کدام را بیان کردیم. پارچه پنبه و لنین دائما نیاز به اتوکشی دارد و اگر حوصله انجام آن را ندارید انتخاب نکنید. پارچه شانتون و لی پارچه های مناسب و خنکی هستند که هم مقرون به صرفه بوده و هم تنوع زیاد دارد. پارچه ابریشم نسبت به دیگر پارچه ها گران تر است و برای نگهداری از آن باید دقت بسیاری داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *