مقالات شلوار زنانه

تفاوت بین شلوار جین مردانه و زنانه چیست؟

شلوار جین مردانه و زنانه

بزرگترین تفاوت بین شلوار جین مردانه و زنانه معمولاً به اندازه و برش شلوار مربوط می شود، اما استفاده برخی از مواد و تزئینات نیز در شلوار یک جنسیت رایج تر از جنس دیگر است و بسیاری از این موارد از سازنده ای به سازنده دیگر تفاوت دارد. برخی از زنان متوجه می‌شوند که شلوار جینی که برای مردان عرضه می‌شود در واقع مناسب‌تر است و مردان ممکن است متوجه شوند که برعکس است؛ مانند بسیاری از لباس‌ها، هیچ سبک یا الگوی جهانی برای انتخاب شلوار جین وجود ندارد و این بدان معنی که خرید و امتحان کردن تعدادی از گزینه‌ها معمولا بهترین راه برای یافتن شلوار «ایده‌آل» است. شلوار جین مردانه و زنانه معمولاً به روشی مشابه و از یک جنس ساخته می‌شوند، فقط با اندازه‌های متفاوت. در ادامه به تفاوت های شلوار جین زنانه و مردانه به طور کامل می پردازیم.

تفاوت سایز بندی

شلوارهای مردانه معمولاً از نظر اندازه‌گیری، دور کمر و طول سایز جهانی دارند. بیشتر اوقات، این اعداد به صورت عددی ارائه می شوند، مانند “32-34” برای شلوارهایی که 32 تا 34 اینچ با درز 34 در اطراف هستند. کشورهایی که از اینچ استفاده نمی کنند معمولاً اندازه ها را بر حسب سانتی متر نمایش می دهند. در این مکان‌ها، همان شلوار جین احتمالاً دارای برچسب “86-81” است.

اندازه گیری شلوار جین زنانه کمی پیچیده تر است و در بیشتر موارد با یک عدد مشخص می شود. ایالات متحده و چندین کشور دیگر از یک طرح اندازه گیری عددی استفاده می کنند که معمولاً از 0 تا 16، 18 یا حتی 20 اجرا می شود. اکثر برندها فقط از اعداد زوج استفاده می کنند، اما مقدار زیادی به سازنده بستگی دارد. اندازه‌های عددی واقعاً استاندارد نیستند، به این معنی که اندازه 4 در یک برند ممکن است با اندازه 2 یا 6 در برند دیگر مطابقت داشته باشد.

همچنین رایج است که شلوار جین زنانه با اندازه‌گیری دور کمر به فروش برسد، به‌عنوان مثال، برای یک جین 26 اینچی دور کمر حدود 66 سانتی‌متر است. شلوارهای زنانه اغلب به گونه‌ای طراحی می‌شوند که منحنی‌های باسن و ران‌ها را در به درستی بگیرند و در نتیجه بند کمر ممکن است در واقع کمتر از کمر طبیعی باشد. به طوری که زنی با دور کمر 26 اینچی اگر شلوار جین بیشتر روی باسنش بنشیند ممکن است به سایز بزرگتری نیاز داشته باشد.

سبک ها و برش ها

سایز شلوار مردانه معمولا بر حسب اندازه کمر و قد است که با اینچ اندازه گیری می شود.

طراحان مختلف اهداف و مشخصات متفاوتی دارند، اما به طور کلی، شلوار جین طراحی شده برای زنان، نسبت به شلوار جین مردانه، ظریف تر و دقیق‌تر است. اکثر شلوارهای جین مردانه با ساق صاف، فاق جادار و تا حدودی گشاد ساخته می شوند. از سوی دیگر، شلوار های زنانه اغلب در ران تنگ‌تر و در باسن پهن‌تر هستند و ممکن است در مچ پا گشاد شوند. گاهی اوقات نیز شلوار ها با هدف تقویت یا بلند کردن قسمتی از آناتومی تولید می شوند و ممکن است کمی بلندتر از شلوار مردانه باشند تا بتوانند کفش های پاشنه بلند را پوشش دهد.

شلوار جین مردانه و زنانه هر دو قدهای متفاوتی را ارائه می‌کنند. برخی از استایل‌های تخصصی، مانند پاهای «لاغر» یا «مخروطی»، چه برای مردان یا زنان ساخته شده باشند، اساساً یکسان به نظر می‌رسند. همچنین می‌توان استایل‌های شیک‌تر و برجسته‌تر را برای مردان پیدا کرد که به سازنده، بازار و مکان بستگی دارد.

مواد و ساخت

در بیشتر موارد، شلوار جین مردانه و زنانه از مواد یکسان و با فرآیند ساخت یکسان ساخته می‌شود. معمولاً برند در اینجا مهمتر از مشخصات جنسیتی است. بسیاری از شلوار های لی ارزان با جین سخت و صنعتی ساخته می‌شوند و با دستگاه کم و بیش یکنواخت بریده می‌شوند. طراحان شلوار های گران‌ تر تمایل دارند از مواد بهتری استفاده کنند، اغلب از اسپندکس یا لیکرا در جین استفاده می‌کنند تا کمی کشش به آن ببخشند و برخی حتی تا آنجا پیش می‌روند که دوخت‌های دستی یا تزئینات دیگر را به صورت جداگانه اضافه می‌کنند. این تفاوت‌ها واقعاً به جنسیت سازنده بستگی ندارد و افرادی که زمان و انرژی لازم را برای بررسی گزینه‌ها دارند، اغلب متوجه می‌شوند که جفت‌های مردانه و زنانه همیشه آنقدرها هم متفاوت نیستند.

2.3/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *